Žádosti o povinně poskytované informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
Tyto informace jsou zveřejněny povinně podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „Zákon“).
Základní údaje o společnosti
Název společnosti: | Obecní dům, a.s. |
Sídlo společnosti: | 111 21 Praha 1, nám. Republiky 1090/5 |
Právní forma: | akciová společnost |
Vznik společnosti: | 3. 6. 2005 |
IČ:
DIČ: |
27251918
CZ27251918 plátce DPH |
Zapsána v obchodním rejstříku: | Městský soud v Praze oddíl B, vložka 9990 |
Bankovní spojení:
Číslo účtu: |
ČSOB, a.s.
220080516/0300 |
ID datové schránky: | cy6ff6p |
Důvod a způsob založení, charakteristika společnosti
Společnost Obecní dům, a.s. byla založena hlavním městem Prahou, které je jejím jediným akcionářem. Společnost byla do obchodního rejstříku zapsána dne 3. 6. 2005. Sídlem společnosti je Praha 1, nám. Republiky 1090/5. Vlastní podnikatelská činnost byla zahájena dne 1. srpna 2005, tj. dnem, kdy byla společnosti pronajata budova Obecního domu v Praze
s mobiliářem a pozemkem. Společnost nahradila příspěvkovou organizaci Obecní dům
s obdobným předmětem činnosti, jejímž zřizovatelem bylo rovněž hlavní město Praha.
Správu Obecního domu vykonává společnost na základě nájemní smlouvy uzavřené mezi Obecním domem a.s. jako nájemcem a hl. m. Prahou jako vlastníkem. Převažujícím druhem činnosti společnosti jsou dlouhodobé a krátkodobé podnájmy obchodních prostor, kanceláří
a reprezentačních sálů Obecního domu. Mezi další významnější činnosti patří pořádání
a spolupořádání výstavních projektů v prostorách Obecního domu a organizování prohlídek Obecního domu. Nezanedbatelnou složkou činnosti společnosti je komplexní péče o Obecní dům jako národní kulturní památku.
Obecní dům a.s. není příjemcem dotací ani jiných příspěvků z veřejných zdrojů – celou svou činnost (včetně údržby a oprav) pokrývá z výnosů z vlastní obchodní činnosti.
Představenstvo: | předseda představenstva: | Mgr. Vlastimil Ježek |
místopředseda představenstva: | Mgr. Jan Lacina | |
člen představenstva: | David Skála | |
Dozorčí rada: | předsedkyně dozorčí rady: | MgA. Hana Třeštíková |
místopředseda dozorčí rady: | Jan Wolf | |
člen dozorčí rady: | Ing. Mgr. Irena Rubášová | |
člen dozorčí rady: | Ing. Jakub Veselý |
Organizační struktura
Žádosti o informace
Způsob a místo podání žádosti o informace:
Není podmínkou, aby byla žádost podaná prostřednictvím formuláře.
Opravné prostředky
Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, stížnost na postup při vyřizování žádosti
o informace:
Formuláře
Není podmínkou, aby byla žádost podaná prostřednictvím formuláře.
Popis postupů
Žadatelem pro účel tohoto Zákona je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o informaci.
Žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.
Ze žádosti musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určena, jaké informace
se žadatelů domáhá (přesně a určitě koncipovaná otázka) a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu Zákona. Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Žadatel je povinen uhradit náklady spojené s poskytnutím informace:
Sazebník úhrad:
1. Pořizování černobílých kopií
jednostranná kopie formát A4, A3 2,- Kč
oboustranná kopie formát A4, A3 3,- Kč
technický nosič dat CD ROM 20,- Kč
tisk jedné strany z tiskárny 3,- Kč
2. Náklady za mimořádné rozsáhlé vyhledávání informací
každá započatá hodina 250,- Kč
3. Poštovné a balné
poštovné za odeslání informace se stanoví dle aktuálního ceníku poštovních služeb
balné paušálně 30,- Kč
Veškeré ceny jsou uvedeny bez DPH.
Hrazení nákladů podle tohoto sazebníku je požadováno pouze tehdy, přesáhnou-li náklady za poskytnutí informace částku 100,- Kč. Výsledná cena je součtem dílčích cen v sazebníku.
Při vyzvání žadatele k převzetí požadovaných informací je mu zároveň písemně sdělena výše úhrady. Tuto částku žadatel uhradí bezhotovostně bankovním převodem na číslo účtu 220080516/0300 na základě vystavené faktury, požadovaná informace bude vydána až po ověření úhrady faktury.
Pokud žadatel do 60 dnů ode dne přijetí faktury požadovanou úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta neběží.
Vyřizování žádostí o poskytnutí informace bude uskutečněno ve lhůtách stanovených
v ustanovení § 6 a § 14 Zákona. Není-li Zákonem stanoveno jinak, budou žádosti vyřízeny v těchto lhůtách:
O prodloužení lhůty a okolnostech musí být žadatel před uplynutím 15 denní lhůty vyrozuměn.
Pokud povinný subjekt žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti (dále jen „rozhodnutí o odmítnutí žádosti“), s výjimkou případů, kdy se žádost odloží.
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Právní předpisy lze vyhledat ve sbírce zákonů České republiky.
Licenční smlouvy
Obecní dům, a.s. neeviduje žádné licenční smlouvy a neposkytla žádné výhradní licence.
Výroční zpráva
Společnost Obecní dům, a.s. v roce 2021 neobdržela žádný požadavek v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
Společnost Obecní dům, a.s. v roce 2020 neobdržela žádný požadavek v oblasti poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb.
Odpovědi na žádosti o informace podle Zákona v roce 2022
Žádost ze dne 27.4.2022 (soubor PDF, soubor excel)
Odpovědi na žádosti o informace podle Zákona v roce 2019